CERTIFIKATI KAKOVOSTI

Sistem vodenja  kakovosti –  ISO  9001:2015 

Na poti do še učinkovitejše in uspešnejše organizacije so v pomoč znana standardizirana in nestandardizirana orodja za doseganje kakovosti in odličnosti. V Domu starejših občanov  Trebnje smo za merjenje kakovosti našega dela izbrali  sistem vodenja  kakovosti  ISO 9001:2015. Za ISO je značilna operativna naravnanost in zajema vse hierarhične ravni v organizaciji ter pospešuje aktivno vključevanje vseh zaposlenih. Kakovost storitev v institucionalni oskrbi starejših ni samoumevna, ampak jo je potrebno razvijati, dopolnjevati in nadgrajevati.

Vodstvo Doma starejših občanov Trebnje je opredelilo politiko kakovosti, ki je objavljena v poslovniku kakovosti,  izobešena na ključnih mestih v zavodu in objavljena na spletni strani, da je dostopna vsem zainteresiranim deležnikom.

Politika kakovosti 

Temeljno načelo Doma starejših občanov je zagotavljanje in skrb za izvajanje zdravih, varnih, sodobnih in kakovostnih socialno varstvenih storitev starejših. Za zadovoljstvo in doseganje načrtovanega dela si prizadevamo s čim večjo prilagodljivostjo potrebam uporabnikov naših storitev. Za to smo odgovorni vsi zaposleni, ki smo pomemben vir za uresničitev poslanstva, vizije in ciljev našega doma.

Živimo in delujemo v skladu s sloganom:  »Želim si živeti med ljudmi, ki me vidijo, slišijo, čutijo in razumejo«.

Poslanstvo Doma starejših občanov je skrbeti za zdravo, varno in kakovostno življenje starejših. Uresničujemo ga s strokovnim in prijaznim osebjem, sodobnimi pristopi in splošno urejenostjo. Zadovoljstvo uporabnikov z našimi storitvami je najpomembnejše merilo uspešnosti.

Vizija zavoda je: »Smo dom, kjer skrbimo za dostojanstvo vsakega posameznika, spodbujamo ustvarjalnost in smo odgovorni drug do drugega. Ker tukaj smo doma.«

Dom starejših občanov Trebnje je v letu 2024 v procesu pridobivanja Standarda kakovosti ISO 9001.

Kultura usklajenih odnosov – Zavezani k skupnemu cilju

prejemniki bronastega priznanja

Model Kultura usklajenih odnosov postavlja v ospredje usklajenost delovanja celotne ustanove, saj je le-ta nujna za optimizacijo dela naravnanega na osebo. Pri tem nagovarja k sodelovanju in vključuje vse udeležene v življenje in delo ustanove. Idejo povzema slogan modela: Živimo bližino. Vsak dan. Vsi. Koncept narekuje, da je za te aktivnosti potrebno sodelovanje vseh služb in da je uspeh odvisen od skupnega sodelovanja in ne od ločevanja stvari po posameznih področjih.

Odločitev zavoda o vključitvi v nov koncept dela, poimenovanem kultura usklajenih odnosov, izhaja iz leta 2014 in je bila sprejeta ob zavedanju, da se dom lahko razvija in da se ustvarjalna organizacijska klima lahko ustvari le na osnovi ozaveščenega in strokovno pripravljenega kadra, ki bo nato sposoben angažirati notranje potenciale in sinergijsko angažirati strokovne, socialne in osebne kompetence vseh vključenih. Koncept dela temelji na zaupljivem in usklajenem odnosu med zaposlenimi in stanovalci znotraj delovnih timov. Gre za paradigmatsko spremembo iz izvedbe medicinskega modela, za t.i. socialni model, ki poudarja pomen medsebojnih odnosov in naravnanost na posameznika znotraj okolja, kjer le ta biva. Starostnik po prihodu v institucijo potrebuje varnost, toplino, bližino, zavetje in smiseln preostanek življenja ter visoko strokovno zdravstveno nego in oskrbo.

Zaposleni v Domu starejših občanov Trebnje smo v letu 2016 aktivno pristopili k izobraževanju, ki ga je organiziralo podjetje FIRIS IMPERL d.o.o. – razvojni inženiring socialnega varstva. Tovrstna oblika dela je za vse nas predstavljala velik izziv, vsi pa smo se zavedali, da je to prava pot, ki bo našim stanovalcem dvignila kvaliteto bivanja pri nas. Po osnovnem izobraževanju je dom prevzel uvedbo in vzdrževanje kondicije pri vpeljevanju novega modela. Za vztrajno delo na področju razvoja usklajenega odnosnega dela je Dom v marcu 2023  pridobil BRONASTO PRIZNANJE, ki obsega štiri ključna ocenjevalna področja, na katerih temelji model Kultura usklajenih odnosov:

  1. naravnanost na stanovalca
  2. organizacija in vodenje
  3. zaposleni
  4. bivalno okolje

Ponosni smo, da smo lahko del te zgodbe in tudi v naprej si bomo pri našem delu prizadevali dvigovati stopnjo naravnanosti na osebo.

Družbeno odgovoren delodajalec – prejemniki pristopnega in naprednega certifikata DOD

Dom starejših občanov Trebnje je prejemnik certifikata »Družbeno odgovoren delodajalec« na področju: Področje 4 – Izvajanje aktivnosti za ozaveščanje delodajalcev (vodstva organizacije), zaposlenih in širše  javnosti o pomenu zdravja na delovnem  mestu in spodbujanje  promocije zdravju  prijaznih  izboljšav delovnega  in organizacijskega okolja.

Certifikat predstavlja družbeno odgovoren princip upravljanja na področju zaposlenih. Podlaga za implementacijo certifikata Družbeno odgovoren delodajalec so načela in bistvene vsebine standarda za družbeno odgovornost ISO 26000. Skozi predpisan postopek organizacija določi in uresniči izbrane cilje in ukrepe. V postopku pridobitve pristopnega  certifikata je bilo izbranih devet ključnih ukrepov z  revidiranega  področja, ki  jih bo zavod v obdobju treh let  implementiral v organizacijo in delovanje DSO Trebnje.

Kmalu po prejemu pristopnega certifikata smo pristopili k nadgradnji  in izboljšanju ukrepov ter konec leta 2023 postali ena od 37 organizacij in podjetij v Sloveniji z naprednim certifikatom Družbeno odgovoren delodajalec, ki ga podeljuje zavod Ekvilib.

Namen in cilj certifikata je izboljšanje družbeno odgovornega upravljanja v organizacijah in podjetjih v Sloveniji v odnosu do zaposlenih; doseči, spremljati in dvigniti raven zadovoljstva na delovnem mestu, spodbujanje promocije  zdravja in izboljšanje organizacijskega  okolja. Pridobljen  napredni certifikat »Družbeno odgovoren delodajalec« vse navedeno tudi potrjuje, saj smo v postopku pridobitve zaznali, da je Dom že družbeno odgovoren na različnih področjih, a vedno je še prostor za izboljšanje. Verjamemo, da se bo družbena odgovornost prenesla tudi širše na vse zaposlene z izvajanjem različnih aktivnosti, ki jih načrtujemo v prihodnje.

SKOK NA VSEBINO